Üzemeltető: Blogger.

Mikor kattintok rá egy blogra másodszor is?

by - 13:53

Bár én magam jelenleg nem tartozom a legnépszerűbb magyar bloggerek közé, ahhoz képest, hogy kb. 1 hónapja nyitottam, elég sok pozitív visszacsatolást kapok, amiért iszonyatosan hálás vagyok mindegyikőtöknek! Na jó, bevallom, valójában évek óta ebben a körben tevékenykedem, szóval annyira nem vagyok már kezdő - dolgoztam már a Glamour magazinnál is. Pont emiatt merészkedtem létrehozni egy olyan cikket, amely irányadóként szolgálhat azok számára, akik még csak most tartanak szárnyaik bontogatásánál. Mindez teljesen szubjektív lesz, de azért remélem, hasznos kis olvasmánynak bizonyul.


Helyesírás
Nálam ez kritérium szempont. Ahol a helyesírás teljes hiányát veszem észre, azt a blogot nagy valószínűséggel azonnal bezárom. Nem mondom, hogy minden létező szabályt be kell tartani (én sem teszem, egyszerű kényelmi szempontokból), de ahol már a j ly-nal való keverése is teljesen magától adódik, netán a tulajdonneveket is kisbetűkkel írják, ott már elgondolkodnék azon, hogy tényleg nekem való-e az írás.
Tipp: ha nem vagy biztos abban, hogy elég igényes az írásod stílusa, nyelvhelyessége, vagy szimplán csak helyesírásból vagy gyenge, nyugodtan kérd meg egy jó nyelvtanos ismerősödet, nézze át a bejegyzéseidet! Sokat lehet belőle tanulni, de ha már alapvető nyelvszabályokat is nehezedre esik megjegyezni, sajnos szomorú hírt kell közölnöm: ez félig-meddig készségalapú, úgyhogy lehet, hogy más területen kéne kibontakoztatnod a kreativitásodat.

Egyediség
Amikor azt látom, hogy már a 199. blog is egy fiktív történetről szól, gondolkodóba esem: vajon tényleg ennyire nincs ötletük az embereknek, vagy csak szeretnék követni a divatot, netán tényleg ez az álmuk? Akármilyen témában is tevékenykedj, nagyon fontos, hogy jobb legyél a többieknél. Oké, ez így elég körülhatárolatlan megfogalmazás, de gondolj bele: ennyi blogot nem lehet megjegyezni, úgyhogy kell valami, amitől eszébe jutsz a volt látogatóidnak. Fanfic és fanfic között is lehet rengeteg különbség, én például pár napja akadtam egyre, ami nagyon megfogott, pedig alapvetően kerülöm az ilyen jellegű oldalakat.
Tipp: tényleg nem éri meg, ha tömegblogot nyitsz. Ne számítson, hogy "mi illik", posztold azt, ami neked jó, ahogy neked jó, és amikor neked jó! Én is szeretek mindenfélét kiírogatni, kb. ami eszembe jut, rögtön össze is dobom.

Esztétikusság
Bár egy könyvnél nem a borító alapján kéne ítélnünk, azért egy internetes oldalnál ez a norma átíródik. Ebből előnyöd is adódhat, hiszen a saját platformodat kedved szerint alakíthatod. Bár vannak a neten különféle dizájnerek által készített sablonok, ne vedd meg őket pénzért! Pár kattintással különbet is előállíthatsz, és legalább nem fog veled szembejönni 5 perc múlva. Szerintem akkor szép egy honlap, ha átlátható, de van benne valami "élet" is: 1-2 szín, melyek visszaköszönnek itt-ott, harmonizálva egymással. Ugyanilyen árnyalatokban képekkel is díszítheted a menüpontokat, sőt, erősen ajánlom.
Tipp: itt is azt tudom tanácsolni, hogy ha nagyon elveszettnek érzed magad, kérd meg egy ismerősödet, hogy segítsen ebben, de ihlet után bármikor nézelődhetsz te magad is! Maximum a kódolásban kérd más ember segítségét!

Lelkesedés
Egy internetes magazinon is, de egy blogon pláne meglátszik, ha az írója csak kényszerből vezeti azt. És miért fontos mindez? Egyrészt a magad szempontjából, másrészt az egyre ritkuló és erőltetett posztokkal nem fogsz menni semmire, csak végleg elmegy a kedved a blogolástól.
Tipp: semmi nem kötelező, de tényleg. Sose az vezéreljen, hogy hányan nézik adott napon az oldalt, csakis az, hogy ez neked magától jöjjön, és örömödet leld benne! Én is ezért írom a Funky Heart-ot ;)

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Kellemesen összefoglaltad a dolgokat. :) Én személy szerint a második kattintást még plusz két kis apró momentumma legésziteném ki- legalább is én így nézelődök még. Általában minden blognak szoktam esélyt adni. Az olyan blogok, amikre rákattintva lekötnek(tartalmilag is és látványvilágilag is), esetleges helyesírási hiba ellenére is és nem tudom abba hagyni a régi posztok visszaolvasását, az egyértelműen átment az én mércémen. A másik lehetőség, hogyha van pár jónak titulált bejegyzése, akkor felíratkozom rá és majd meglátom hányszok kattintok rá a legújabb írásaira. Ha ez nem történik meg túl gyakran, akkor értelem szerűen nem éri meg tovább követnem az illetőt, viszont ha az ellenkezője történik meg örülök hogy felíratkoztam rá. :)
    A helyesírás sajnos nekem is egy nagy hiányosságom. Bár lapra írva elenyésző a tévesztésem, inkább az elfelejtettem ékezetet rakni valahova kategoria vagyok, viszont gépen a gondolataim annyival előrébb járnak hogy az ujjaim nem képesek követni engem és hát bumm... tele vagyok helyesírási hibákkal. :/
    Az egyediségre igyekszem adni, ahogy a külcsínyre is... a lelkesedéssel az utóbbi 3 héten hadilábon álltam itthoni gondok miatt, de úgy érzem most visszaszállok a ringbe. :D

    VálaszTörlés
  2. Szerintem, még az is nagyon fontos, hogy a tartalom mögött álljon tapasztalat is, vagy az adott témában tudás. Ne az internetről összeollózott poszt legyen, ne ezzel töltse meg a blogot. Valamint amit írtál, hogy ne kényszerből blogoljon. Ahol átérződik a szív, a lelkesedés én oda bizony visszatolakszom. Plusz még, ha megfogadják a tanácsokat, fejlődik, formálódik. Hiszen senki sem született úgy, hogy tökéletesen tud blogolni. :)

    VálaszTörlés