Üzemeltető: Blogger.

Hogyan hozhatod ki magadból a legtöbbet?

by - 11:33

Ha ránézel erre a képre, azt látod: de szép hely, de jók a fények, és "wow, ez egy bomba fürdőruha"! Na persze így könnyű, ha maga Candice Swanepoel viseli.


És most lássuk, mi kell ahhoz, hogy elérd ezt az állapotot!
Nézzük csak: mondjuk sportolj minden nap 2 órát, egyél max. 1000 kalóriát, de közben érezd jól magad, ja, és eszedbe ne jusson vacsorázni! Na ja, ez kb. nehezebb, mint átmenni matekból az egyetemen. Félreértés ne essen, én soha nem beszélnék az egészséges életmód ellen, de amennyi hatás ér minket nap mint nap a testképünk alakulása szempontjából, nem csoda, hogy konstans szomorúság és depresszió övezi a mindennapjainkat.

Ezek a hatások nem másban nyilvánulnak meg, mint...
...csinos lány crop topban előtted a büfében. Ja, és extra nagy hamburgert kér. Kólával. Másik példa: meseszép barackszínű ruha a Bershka kirakatában, bemész, viszont csak S-es méretet találsz. Megpróbálod belepasszírozni magad, de félúton megállsz, mert félsz, hogy elszakad, beindul a riasztó, az eladók megharagudnak, kijön a rendőrség, és lecsuknak... mert dagadt vagy. Na de ne menjünk ilyen messzire: már az is bőven elég, ha egy ismerősöd megjegyzi, hogy "olyan jó formában vagy mostanában". Puff.

Lehet hibáztatni a világképet, de nem létezik, ha nem akarod
Most hatalmas "bölcsességet" próbáltam megfogalmazni, de lehetőleg senki ne kövezzen meg, forduljon ellenem és szervezzen lázadást az interneten, mert nem célom az olvasók felhergelése. Pont ellenkezőleg: gondolj bele, mi lenne, ha nem számítana, mások mit gondolnak? Én mindig irigységgel néztem a kissé testesebb, de magabiztos nőket: annak ellenére, hogy nem illeszkednek bele a "tökéletes test" mítoszába, remekül elvannak a saját formáikkal, köszönik szépen. Ez az, amit hosszas tanulással, hatalmas önerővel, és jó adag öniróniával el lehet érni: hogy boldog legyél. Az pedig sokkal inkább megéri, mint kis ideig modellnek lenni. Mert hogy semmi sem tart örökké.

Mi a baj az egész "2 hónap diéta és bikinibiztos leszel" mesével?
Talán csak az, hogy emberek vagyunk. Emberek, akiknek ingadozik a hangulatuk, a motivációjuk, mert nap mint nap különböző hatások érik őket. Emberek, akiket nem lehet beprogramozni, hogy akkor is salátát egyen, ha épp most törték össze a szívét, és eszébe ne jusson megenni azt a tábla csokit. És ilyenkor képesek vagyunk elindítani a lavinát: még csak ezt, csak azt, jaj, de hát jön az ősz, már nem kell csinosnak lennem, stb. Nem lehet. Nem tudod. Mert nincs az az élőlény, aki képes lenne megvonni magától az élet rendjét, és láss csodát, nem is kell.

A hegyi beszéd tanulsága pedig a következő:
Hacsak nem áldott meg a sors olyan genetikával, amely megengedi, hogy naponta akármit (komolyan, akármit) megegyél, és még ennek ellenére is simán végigvonulnál az utcán bikiniben (igen, ismerek ilyen embert, nem is egyet), akkor sajnos / szerencsére meg kell tanulnod szeretni önmagad. Persze elismerendő és követendő dolog az, ha valaki rendszeresen sportol, de mondjuk szenvedélyből teszi. Az sem utolsó, ha valaki pont attól boldog, hogy lemondott valamilyen előzetes rossz szokásáról, és nem falja fel az egész hűtőjét egy este. Csodálatos érzés egyensúlyba kerülni. Akár diétával, ill. sporttal, akár anélkül. Nem az eszköz a lényeg, hanem a cél. Szerintem az az ember, akinek sikerül ezt elérnie, már hatalmas dolgot tett az életében. Hogy miért? Mert kiegyensúlyozott, ezáltal pedig nem csak saját magán, de környezetén is segít. És ha lassan mindenki elkezdene így gondolkodni, leomolhatnának az ideális testről alkotott törvények.

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Valamilyen szinten egyeértek azzal amit mondasz, hogy fogadjuk el magunkat úgy ahogy vagyunk és legyünk úgy boldogok. Ez nagyon szépen hangzik, de számomra ez valamilyen szintű lustaságnak felel meg. Részben azért jutottam erre a következtetésre mert nem nehéz egy kis tornát és egészséges kaját belevinni a mindennapokba, tudom mert 1 hónapja kezdtem el és nem éhezem vagy unom az "ízetlennek" titulált ételeket. Mindössze azért mondják sokan azokra a kajákra azt hogy izetlen, mert ne mérzik az izét a sok műkaja íze mellett.
    Tornázni meg bármikor lehet. Én például ha oylan napom van, hogy tudom hogy nem fog menni az 1 órás torna, akkor igyekszem beiktatni a teendőim közé. Például főzésnél gugolásokat végzek vagy szimpla lábemelgetéseket. Munkában és iskolában például egy gumalabdát kell a 2 láb közé tenni a térdhez és összeszoritani és ismételni.
    Nekem például nem szándékom csontkollekciós banyának lenni, de zavar a combom összeérése. Nem tudok rendesen nadrágot venni, egyenesen húzom halasztom hogy elmenjek nézelődni mert 50 darab után talán megtalálom a jót... Ezért elkezdtem tornázni és egészségesebben enni. Persze megeszem azokat a kajákat amiket eddig, de kisebb mennyiségben vagy amit tudok egészégesebbel helyetesítem. Hamburgert házilag teljes kiörlésű magvas zsömivel. Meg ilyenek. Szóval enm nem tudok megelégedni azzal a testtel, ez talán olyan mint amikor az emberek azt érzik rossz testbe születtek és ezért átoperáltatják magukat másik nemüvé. Én is azt érzem, igen is egy kicsivel véknyabb vagyinkább arányosabb szebben kinéző testbe kelelt volna születnem, de mivel ezt kaptam ezért ezzel kell élnem. Pontosabban nekem is van lehetőségem változtatni mert nem nehéz. Maximum elkezdeni de utána minden jön magától. Emlytetted a csokolédét hogy egy szakitás után nem tudsz megenni egyet akkor? Öszintén 2 kocka után érzem hogy ne mtudok többet megenni. Akkor mikor szomorú vagy dühös vagyok kiadom a tornában.
    PLusz nem tudhatod, hogy az a lány a nagy hambival.. 1-2szer elmegy hambit enn ia barátaival de otthon lehet ő is mindent megtesz azért hogy úgy nézzen ki ahogy. :D
    Jó hoszsúra sikerült a kommnetem bocsi. :D Csak mondom ezeknél a dolgoknál megvannak a véleményeim, például a blogomon is kifejtettem, bár akkor talán nem voltam ilyen összeszedet- jó ezt se nevezném annak- de ott is igyeekztem leirni az én látásmódomat, ha gondolod benézhetsz és elolvashatod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is köszönöm a hozzászólásod! Szerintem pár dolgot nem sikerült úgy átadnom, ahogy valóban terveztem :D a bejegyzés lényege a lelki egyensúly megtalálása, a módszer mindegy, ahogyan írtam. Azaz ha hiába próbálsz és erőlködsz egészségesebben élni, ha neked ez lelkileg megterhelő. Egyébként én is átéltem ezt a katarzist, ugyanis több hónapig végeztem naponta különböző kardió és erősítő gyakorlatokat, ill. nem ettem meg mindent, ami az utamba került, és irtó boldog voltam. De aztán valamilyen megingás hatására visszakerültem a "régi" állapotomba, és sokkal rosszabb érzés volt, mint amennyire jó az ellentéte. A hamburgeres lány pedig pont emiatt volt jó példa: te csak azt látod, hogy megengedheti magának, de azt nem tudod, hogy miért. 1. genetika 2. csak alkalmi "bűnözés" volt részéről.
      Röviden: ha úgy érzed, hogy MINDENT megtettél, de mégsem nézel ki úgy, mint Candice (pedig szeretnél), akkor ne érezd rosszul magad, inkább élj harmóniában a testeddel! :)

      Törlés